Pages

Perşembe, Mayıs 16, 2013

Eğer Kuru Bir Cildiniz Varsa..

Merhabalar,
Başlık makyaj sitelerinin iddialı başlıklarına benzedi farkındayım ama en uygunu da bu oldu sanırım.. Ben kuru cildimden çok çektim açıkçası.. Kış aylarında ellerimi yumruk yaptığımda "çıtır çıtır" sesler eşliğinde çatlayıp kanayan ellerim vardı siz tahmin edin gerisini.. Buna rağmen hiçbir zaman cilt bakımına önem veren,cilt bakımını aksatmayan,sürekli cildini nemlendiren bir insan olamadım maalesef. Evlendikten sonra biraz daha dikkat etmeye başladım. Şimdi şimdi de aksatmadan temizleme-nemlendirme işlemlerini yapmaya çalışıyorum.

Benim bugün anlatmak istediğim konu hem cilt bakımı hem de makyaj ile ilgili. Nemlendirilmemiş ve doğru düzgün bakım yapılmamış cildimde maalesef makyaj topak topak oluyor ve yüzüm soyuluyordu. Bu duruma o kadar sinir oluyordum ki anlatamam. Bloglarda ya da videolarda yüzüne bin tane ürün süren insanlara imrenip "nasıl bu kadar pürüzsüz durabiliyor" diye hayret ediyordum. Bu durum tamamen ortadan kalkmış değil ama eskisi gibi kötü durumda da değil:)
 
Neler yaptığımı da sizinle paylaşmayı bir borç bilerek anlatıyorum:

1. Temizlemek çok önemli! Ben "nasıl olsa makyajlı değilim" mantığı ile makyajdan önce ekstra bir temizleme işlemi yapmıyordum. Hem de herkes makyajın ilk adımı diye temizlemek" diye,bangır bangır bağırırken! Ne olursa olsun makyajdan önce cildinizi temizleyin. Yumuşasın,kiri,tozu gitsin!
2. Nasıl olsa BB krem ya da Renkli Nemlendirici kullanıyorum diye düşünmeyin mutlaka nemlendirici kreminizi sürün ve biracık bekleyin! Cildiniz kremi çeksin,güzelcene nemlensin!
3. Benim gibi probleminiz çok üst düzeydeyse ve fondoteniniz katı kıvamdaysa bb krem ya da renkli nemlendirici kullanın!
4. Aynı kuruluğu ben göz altlarımda ve üstünde de yaşıyordum maalesef. Ne kapatıcı ne de far topaklanmadan duruyordu. Bunu da göz altlarım hep mor olduğu için yıllardır sürekli kapatıcı kullanmama ve hiç nemlendirmemeye bağlıyorum. Hatta son zamanlarda çizgiler bile oluştu göz altlarımda ve gerçekten rahatsız edici duruyor. Bu yüzden bir göz kremi edinin. Makyajı temizledikten sonra ve makyajdan önce göz altlarınızı ve üstünü nemlendirin!
5. Watsonsdan aldığım yüz temizleme pediyle köpük temizleyicimi kullanıyorum! Sert olmadığı için güzelce kan dolaşımını sağlıyor ve hafif olarak oluşmuş soyulmalarını ortadan kaldırıyor. Siz de kan dolaşımını sağlayacak şeyler kullanın!
6. Benim gibi güneş alerjiniz varsa spf içeren güeş koruyucuları ya da  makyaj ürünleri (bb krem,fondoten) kullanın.
7. Köpük fondotenleri tercih etmeyin! Su bazlı likit fondotenler tercih edin. Fondotenin akışkan yapıda olmasına özen gösterin.
8. Fondoten ve kapatıcıyı nemli süngerle uygulamayı deneyin! Ben fırçaları bıraktım Gratisten aldığım Eklips marka "makeup blender"ı kullanıyorum. Fırçalara göre daha doğal ve pürüzsüz(pütürsüz:) bir makyaj sağlıyor.
9.   Peeling uygulayın! Peeling ile ölü derilerden kurtulup pürüzsüz bir cil elde edin. Cildinize zarar vermeyecek bir peeling seçin. Haftada bir uygulayarak ölü derileri uzaklaştırın..
10. Bol bol su için! Evlenmeden önce rejim yaptığım zamanlarda günde 2,5 lt su içiyordum ve cildimin hali daha iyidi. Son 1 senedir bu alışkanlığımı yerinde getiremiyorum ve ne kadar nemlendirici krem kullansam da o günlerde ki gibi olmuyor maalesef.
 
 
Ben şu an için bunları uygulayarak sorunumun bir nebze üstesinden gelmiş durumdayım. Ama ne zaman temizlemeden ya da nemlendirmeden makyaj yapsam aynı sorunu yaşıyorum. Sanırım o da bol su içmemekten oluyor. Umarım az da olsa sizin de böyle bir probleminiz varsa yardımcı olabilmişimdir.
 
Sevgiler,saygılar..
 
Twitter :selsaris
Mail      : selsaris@gmail.com

1 yorum:

  1. canım çok güzel bi yazı olmuş benimde cildim asırı kuru gercekten bu söylediklerini dikkate alıcam sevgiler ...

    http://beautybysyln.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerli..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...